20071110

Obegripligt

Jag uppskattar musik oerhört mycket och försöker hålla någorlunda koll på det som anses "bra" och så kallade "klassiska verk" jag ger det mesta en chans och oftast så visar det sig att det faktiskt är riktigt bra eller i alla fall helt ok men det är ett gäng plattor som jag helt enkelt inte förstår storheten bakom. Här är en top-fem-vad-är-grejen?!
1.Bruce Springsteen - Born to run. Jag har försökt, uppriktiga försök men till och med Brucans mest uppskattade skiva blir aldrig något mer än tråkig...
2.Beach Boys - Pet Sounds. Jaha så det här ska vara en av världens bästa skivor? Visst det är några småtrevliga låtar men sen händer inte så mycket mer det enda som är kul är att turbonegro har gjort en parodi av omslaget på "Ass Cobra"
3.Pink Floyd - Dark Side of the moon. Visst den är väl stämningsfull ibland men vem fan orkar med 7 minuterslåtar med congas, körer och reverb till förbannelse? Ajuste entusiaster som tycker att ett 45minuters trumsolo är "spännande"
4.Radiohead - Allt. När Mojo listade världens bästa skivor var 2 radioheadskivor med i top fem, Radiohead har alltså gjort TVÅ av världens FEM bästa skivor? jag måste verkligen ha missat något för ett tristare band än radiohead finns nog inte (ok Coldplay ligger nära men når ändå inte fram, "Parachutes var för bra)
5.öööh... uppfinningsrikedomen sjunker som en femåring med betongskor men kommer du på någon mer överskattad platta/artist som behöver föras fram i ljuset dela gäran med dig i kommentarfältet!

Inga kommentarer: