20071211

2007-FUCK YEAH

Nu när året börjar ta slut så verkar det näst intill obligatoriskt att göra en liten sammanfattning, en årsbäst lista helt enkelt, jag vill inte vara sämre än någon annan så här kommer de tio skivor och tio låtar som jag har blivit gladast av 2007!
Det kanske är dumt att göra den redan nu men jag tvivlar jävligt mycket på att det kommer komma nån riktig tokdänga på årest sista 20 dagar aja om det gör det så får jag fippla till det.
Arcade Fire - Neon Bible
Arcade Fir fortsätter att göra den pampigaste rocken i mannaminne, stort, svängigt och väldigt bra.
Black Lips - Los valientos del mondo Nuevo
Kanske världens dragigaste liveplatta det är inte ofta live versioner blir bättre än orginalet men här är fan ALLA låtarna bättre än orginalen (vilka är skitbra också, SICKT!)
Feist - The Reminder
Feist lyckas vara svängig och ta-det-lungt-trevlig på samma gång, heltrevlig platta ingen kan tycka illa om, årets Regina Spector?
The Horrors - Strange House
Spökrock utan att det blir fånigt, punk med orglar o grejer som har gett dem ett eget intressant sound.
Jonas Game - ADHD
Ruggigt bra pop helt enkelt. Lite Håkan H, lite Shout out louds, lite Bad cash och en hel del eget.
Shout out Louds - Our ill wills
Det dröjde ett jäääävla tag mellan debuten howl howl gaff gaff och our ill wills, men det var det värt! Inte lika mycket klappa händerna utan lite mer eftertanke men riktigt bra.
Familjen - Det snurrar i min skalle
Electron brukar inte riktigt hugga mig men familjen lyckas, bäst sen deep cuts?
Jamie T - Panic Prevention
Sommarens soundtrack, lite sönderspelad nu men bra är den.
Mainliners - S/T
åka-bil-på-sommaren rock!
Miss Li - God put a rainbow in the sky
Har räddat min höst, jävligt trevlig platta

Inga kommentarer: