20080708

The Kids arent Allright (they are Fucktards!)

20080704_133035_229446

2008-07-03 - Områdesbilder @ Områdesbilder. FOTO: Tommy Södergren/ROCKFOTO

Arvikafestivalen 2008 är avklarad med livet i behåll och erfarenheter, insikter, upplevelser och åsikter rikare. Festivaler har alltid varit något av en höjdpunkt för mig, ett sommarinslag som jag inte riktigt kunnat vara utan sedan 2002 då jag satte min späda barnafot på hultsfred för första gången. I år kom jag dock till den bistra insikten att för många barnfötter kan vara en jävla pers och att festivaler drar till sig några av landets (och grannländernas) allra jobbigaste teenyboppers. Kids som har festivaler som ett andhål och gömställe från föräldrar och andra krävande personer som inskränker i deras frihet. Så när de anländer till denna gömda oas av frihet släpper något inom dem, helt plötsligt kan de klä sig i ett par kalsonger och en bebimössa (bara) i en vecka (samma par man ser hur vitt blir grå-brunt ju fler dagar som går) och kröka för kung och fosterland. Det vanligaste svaret på frågan ”vad ska du se?” var ”kanske Håkan o Slayer men jag e mest här för o supa” (på valfri svensk småstads dialekt.)
Ett något nedslående svar då man vet hur mycket bra musik som faktiskt kommer att framföras.
Är då detta ett brandtal för att framhålla den svenska ungdomens idioti och dryckesvanor? Knappast, bara ett krasst konstaterande att det finns en del tveksamma gener i vårt avlånga land, som tur är är dessa individer ofta för fulla för att lyckas föra sina gener vidare. Det jag försöker komma fram till är att jag nått insikten att festivalcampingen har tappat lite av sin forna charm hos mig. Men det borde väl bara vara ett sundhetstecken att jag inte har samma prioriteringar och mål som när jag var 16?

Bild tagen från rockfoto.nu

1 kommentar:

Sophie sa...

Väl rutet Carl! Kunde inte ha formulerat det bättre själv. Vi kanske kan ha festivalreunion snart? Tälta på mitt vardagsrumsgolv du,jag,jossan,harald och eddie? Det vore väl mysigt!