20080227

2 månader in i 2008

Månad 1 o 2 av 2008 är näst intill averkade! Musikmässigt har det kommit en hel del bra, men den där stora smällen väntar jag med spänning på, den där plattan som kommer bli årets höjdpunkt och min musikaliska följeslagare genom 2008.
Men jag tänkte i alla fall att det är på sin plats med en liten sammanställning av året hittills, mycket har figurerat på bloggen tidigare men en liten recap är aldrig fel.
Så här är en best-of-2008-so-far:
1.Hot Chip -Hold On
2.Lykke Li -I´m good I´m Gone(Sumo Re-edit)
3.Pascal -Min enda vän
4.Hästpojken -Cancerkropp
5.Sons and Daughters -Gilt complex
6.Vampire Weekend -A-punk
7.M.I.A - Paper Planes(DFA remix)
8.Markus Krunegård -Jag är en vampyr

2 kommentarer:

Sophie sa...

Vad är det här? Kommer den där lilla spättan Lykke Li före DFA remixen av paper planes? Det var nog inte särskilt genomtänkt inte...

Calle sa...

äh det är ingen strikt hierarkisk lista