20080223

Nosferatu min enda kamrat


Senaste veckorna har det tisslats o tasslats om Laakso sångaren Markus Krunegårds solodebut "Markusevangeliet" och speciellt första singeln "jag är en vampyr". Nöjesguidens The headmasters ritual har öst ut sig superlativ och prat om årets platta. Jag har spanat förgäves fram till för ett par dar sen då ett par låtar kom upp på Markus Krunegårds myspace. Vid första genomlyssningen måste jag erkänna att jag blev lite besviken och min första koppling var: sån där musik som pappa lyssnade på när han dammsög på söndagarna när man var liten aka svensk 80tals pop, vilket inte var det jag förväntat mig. Men efter ett par genomslyssningar så kommer det. Mogen svensk pop med syntstänk kanske man kan kalla det. Beskrivningen låter lika kul din mormors dödsbesked på din 8årsdag men det är riktigt bra! Var länge sen jag lyssnade på en låt så många gånger i rad så ge låten iallfall tre chanser, det är den värd.
För att du skall kunna lyssna på den inte bara på myspace lägger jag även upp den HÄR

Inga kommentarer: