20080303

Bob Hund - Min Lön kommer fem år för sent!


Lyssnade på Bob Hund idag på första gången på ett jäkla tag, det var riktigt trevligt. Jag och Bob har en fin relation som sträcker sig tillbaka en del år och jag kan inte säga att jag har tröttnat än, slutat lyssna periodvis kanske men aldrig tröttnat som man gjort med andra band man gillade när man var 16 (doktor kosmos har det varit tyst med...)
En av de sakerna som gör att jag gillar Bob Hund lite extra mycket är deras känsla för covers, de rotar upp något gammalt obskyrt och gör det till sitt eget.
så i brist på annat att rapportera om så slänger jag upp tre covers OCH orginalen så man kan sitta hemma i stugan och jämföra, det blir ett roligt tisdagsnöjde det!

Först ut: "Romeo" och orginalet med The Wipers med samma namn, ett band som alla som kan sin Nirvana bör känna till då de var ett av Kurt Cobains favoritband.

Sen kommer:Min lön kommer fem år försent En cover som bara spelats live, här ifrån en konsert på Hultsfred 2002 (som jag såg första 5 låtarna av sen blev jag full och gick o käka langos tror jag, lite synd.)I´m five years ahead of my time heter orginalet och framförs av ett band som heter The third Bardo, ett amerikanskt nuggets band utan några vidare prestationer på meritlistan.

Sist men inte minst! En frustande cover på Stooges monsterhit I wanna be your dog, finessfullt översatt till Din Hund Filen är lite stor då den även innehåller bob Hunds första singel Edvin Medvind som bonusspår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar