20080301

Håkans nya!


En av mina lyckligaste stunder var när jag såg Håkan på Hultsfred för ett par år sen, jag hade skivorna och gillade ett par låtar men aldrig fastnat helt och hållet (kan bero på att jag främst uppskattade tysk powermetal då men vad vet jag?) Men det var något speciellt med den konserten, Håkan vid vattnet på hultsfred en solig sommarkväll. Det kändes fruktansvärt klyschigt men på ett bra sätt, lite som själva kärnan av tonår och popsommar. Efter det har jag lagt powermetalen på hyllan men behållit Håkan vilket nu i efterhand känns som en bra deal.

På måndag släpps Håkans nya singel "för en lång lång tid." Det är ett fint stycke herr Hellström har knepat ihop och det är den vuxne Håkan som sjunger, samma Håkan som sjöng på Ett kolikbarns bekännelser. Det vill säga lite mer dansa hem från festen än dansa på väg till festen, mer "de kommer kliva på dig igen" än "en vän med en bil." Är hela albumet lika starkt som denna singel så har vi något stort att se fram emot! får vi se den 26 mars...

Inga kommentarer: